آموزش طراحی سایت و سئو سایت

آموزش طراحی سایت و سئو سایت

آموزش طراحی سایت و سئو سایت

آموزش طراحی سایت و سئو سایت

۴۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع نمای مدرن ساختمانی

 انواع نماهای مدرن:

نمای کامپوزیت :

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و ورق های کامپوزیت در نماهای ساختمان در امروزه تحولی جدید در نما سازی ساختمان ها دکوراسیون داخلی بوجود آورده است،این ورق های کامپوزیت آلومینیومی از سه لایه تشکیل شده اند که 2لایه آلومینیوم و در بین آنها یک لایه که از جنس ماده ای ضد حریق است می باشد.

از مزایای پانل های کامپوزیت به پایدار بودن در برابر زلزله،استحکام در برابر فرسایش ،متنوع بودن رنگ و طرح و اندازه ،عایق صوت و حرارت ،مقاوم بودن در برابر ماوراء بنفش و سبک بودن به طوری که وزن آنها در هر متر مربع 6 کیلوگرم است،مقاومت بالا در برابر باران اسیدی و تابش خورشید و امکان خمش ،می توان اشاره کرد.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

تاثیرات و حال آفرینی رنگ

تاثیرات و حال آفرینی رنگ:

به طور کلی رنگ تاثیراتی در دکوراسیون داخلی می گذارد و حالات درونی اشخاص را تحت تاثیر قرار می دهد.تاثیرات در سطوح جسمانی و عاطفی با اشخاص می تواند تماس برقرار کند.

هر شخصی در مقابل رنگ های مختلف واکنش نشان می دهد. به طور مثال رنگ قرمز برای برخی افراد آزاردهنده است ولی برای برخی افراد رنگی انرژی زاست.

و یا اینکه رنگ مشکی برای عده ای رنگی پیچیده است و برای عده ای دیگر افسرده کننده.

طبیعت در اندازه رنگ و دمای رنگ تاثیر زیادی دارد و باید قبل از انتخاب کردن رنگ ها دمای بصری را در نظر بگیریم.سنجیدن صفات فضای شما می تواند در انتخاب رنگ کمک کند.

رنگ های گرم شامل قرمز ،نارنجی ،زرد ، و رنگ های سرد شامل آبی،سبز،بنفش می باشد که رنگ های گرم تاثیر خود را از خورشید می گیرند.رنگ ها در نورهای مختلف متفاوت هستند.

برای انتخاب رنگ برای فضای مورد نظر باید به کاربرد اتاق و سبک تزیین توجه کنیم رنگ های انتخاب شده برای فضایی مانند اتاق با رنگی که برای فضای عمومی در نظر می گیریم کاملا متفاوت است.

رنگ های گرم برای فضاهایی مانند اتاق خانوادگی ،ناهار خوری ،اتاق کودک و نیز آشپزخانه و یا حتی شیرخوارگاه مناسب است.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

سبک مدرن امروزی (معاصر)

 

سبک مبلمان امروزی (معاصر):

 سبک معاصر همانند سبک های گذشته با چند نفر با استعداد آغاز شد.سازندگان مبلمان این دوره به جای اینکه سازنده باشند معمار و طراح بودند.

تمامی صنعتگران آن دوره در باهاوس آموزش دیدند ،هنرستان آلمانی باهاوس در سال 1919 تاسیس شد.شعار هنر جویان این هنرستان ؛فرم به دنبال عملکرد می آید،بود.

مبلمان به وجود آمده در این دوره تماما مبلمان ساده بدون طرح و مبلمانی کاملا هندسی بود. که نشان دهنده این بود که این مبلمان را تماما ماشین تولید می کرد.

از جمله رهبران این سبک به مارسل بروئر،لودویک میس ون در رو، لوکوربوزیه،می توان اشاره کرد.

صندلی واسیلی توسط بروئر معرفی شد که ساخته شده از لوله های فولادی سبک با تسمه کرباسی یا چرمی نرم بود پس از صندلی واسیلی ،صندلی سسکا توسط بروئر معرفی شد در این صندلی چهار پایه صندلی جای خود را به نوار شکل داری از لوله فولادی داد.

در سال 1927 لوکوربوزیه صندلی گوشه دار را ساخت.میس ون در رو صندلی بارسلون را در نمایشگاه بارسلونا به نمایش گذاشت.

صندلی بارسلون،نوعی از صندلی بود که توسط لوله های فولادی یه شکل X طراحی شده بود.

البته میز و چهارپایه نیز به همین شکل موجود بود که در سال 1931 کاناپه را هم اضافه کرد.

سال 1920 و 1930 را به نام عصر سبک هنر تزیینی معرفی کردند این نام توسط نمایشگاه هنرهای تزیینی پاریس دکوراسیون داخلی که عرضه کننده سبک مدرن بود انتخاب شد.

مبلمان برجسته،غریب و هنرمندانه در عصر معاصر توسط اصول هندسی باهاوس و تاثیر پذیری از سبک هایی همچون سبک کوبیسم و طرحی از باله روسی بوجود آمد.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

خانه بدون بهم ریختگی1

 

آیا می‌توانیم عادت به هم ریختن تدریجی لوازم اضافه شونده به دکوراسیون داخلی خانه را از خود دور کنیم؟ پاسخ مثبت است. ما پنج مرحله را در ادامهٔ این مقاله به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

اصلی‌ترین دلیل به هم ریختگی اتاق یا خانهٔ شما، تکذیب است: «ــ کی؟ من؟ من توی خونهٔ به هم ریخته زندگی نمی‌کنم! ــ من از اشیای کهنه و شکسته دل می‌کنم! ــ من می‌تونم توی یه خونهٔ تمیز و مرتب زندگی کنم!»
شخصیت‌های «چیز جمع‌کن»(سعی کردیم واژهٔ عامیانهٔ «آشغال جمع‌کن» را به این تیپ شخصیتی نسبت ندهیم)، اشخاصی وسواسی در جمع‌آوری کلکسیون از هر چیز جزئی، کوچک یا غیرلازم هستند و نمی‌توانند انداختن اشیا و وسایل را در سطل زباله تحمل کنند(البته این شامل زباله‌های متعفن و موارد مشابه نمی‌شود). در کودکان، این رفتار به درجات مختلف، با جمع‌آوری پوسته‌های شکلات و خوراکی‌ها، سنگ و چوب درختان، اسباب بازی‌های کهنه و پسماند از کوچه و خیابان دیده می‌شود. معمولاً با افزایش سن و رشد فکری،‌ دریافت آموزش‌های مدرسه و بهبود قابلیت‌های اجتماعی، به مرور که سبک زندگی افراد به زندگی بزرگسالی تغییر می‌یابد، عادت نامبرده نیز، به تدریج محو و یا تضعیف می‌گردد. اما در بزرگسالانی که این عادت تضعیف نشده باشد، یا به شکل تکامل‌یافته‌تری ادامه پیدا کرده باشد، نشانه‌های خود را ابتدا در منازل شخصی این افراد،‌ به صورت در هم ریختگی و تجمع بالای وسایل اغلب کهنه و مشابه در گروه‌های مختلف نشان می‌دهد.
افراد چیز جمع‌کن، تمایل دارند که داشته‌هایشان همیشه در معرض نمایش باشد؛ لذا تمیز کردن اتاق‌ها و در و دیوار و وسایل خانه مانند میز و کمدها به دلیل انباشتگی اشیاء در آنها دشوار می‌شود و لذا همیشه خانه‌های این افراد پر از گرد و خاک است؛ هرچند ممکن است آنها اشیا را بر اساس نظم و قانونی مشخص در خانه چیده باشند، اما تراکم بیش از حد اجسام، به هر حال مواضع را شلوغ و به هم ریخته جلوه خواهد داد.

درمان:
این اشخاص ابتدا می‌بایست بخواهند که تغییر کنند. با کمی انگیزه و اکراه بسیار در اول کار، این امر قابل انجام است.
ــ قدم اول: طوری رفتار کنید که انگار می‌خواهید اسباب کشی و منزل را ترک کنید. همه چیز را از اتاق خارج کنید؛ این کار را باید برای یک اتاق در هر زمان انجام دهید. وگرنه شخص چیز جمع‌کن راضی به برداشتن این قدم نخواهد شد.

ــ قدم دوم: مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل اتاق را به ترتیب اولویت به اتاق برگردانید؛ مثلاً در اتاق نشیمن یا هال، کاناپه، صندلی‌ها،
تلویزیون، دستگاه استریو، میز و... و در اتاق خواب، تخت و میزهای کنار آن و...
 
 
 
ترجمه و ویرایش توسط طراحان سپهر رامش
نقل قول و یا استفاده از مطالب و مقالات مندرج در این وب سایت،با ذکر منبع طراحان سپهر رامش-sepehrdecoration.com آزاد است.
همه حقوق مادی و معنوی وب سایت حاضر،متعلق به شرکت طراحان سپهر رامش است.
  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

در مورد دکوراسیون داخلی فضاهایی که برای غذا خوری و یا گپ و گفتگو مورد استفاده قرار می گیرد،نکاتی حائز اهمیت است:


1:راحتی صندلی و انتخاب ابعادی درست تا مشتری به راحتی این زمان را سپری کند چراکه لازمه لذت بردن فرد است و هرچقدر که خدمات یک مرکز خوب باشد تا زمانی که مشتری احساس راحتی نکند؛مشتری به بازگشت به این محیط نمی اندیشد.
2:انتخاب رنگ ها نحوه استفاده از محیط را تعیین می کند این انتخاب بستگی به مواردی چون (قیمت غذا،نوع غذا،خدمات،علایق مردم هر منطقه و...)دارد.
در فضاهای سرد می بایست از رنگ های تیره برای حس گرما و متریال های طبیعی مانند چوب بهره گرفت مانند مکان های سرد کوهستانی.در فضاهای گرم می بایست از رنگ های سرد مانند سفید،آبی روشن،سبز و ... استفاده کرد،استفاده از گیاه و گلدان و همچنین آب نما به این فضا خیلی کمک می کند.
3:دراین فضاها رنگ نارنجی و سرمه ای باعث دادن انرژی به مشتری می شود.
4:استفاده از متریال چوب حس صمیمیت به مشتری القا می کند.
5:در نورپردازی این محیط ها برای جلب نظر بیشتر نورهای مخفی توصیه می شود.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

چگونه از لوازم در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟ (۱)


لوازم یا اکسسوری‌ها، اشیایی هستند که یک طراحی را کامل می‌کنند. اشیا در طراحی داخلی، به فضا زیبایی می‌بخشند و می‌بایست شخصیت و سلایق طراح یا صاحب خانه را نشان دهند. آنها شامل کارهای هنری آویزی، کوسن‌ها، عتیقه‌ها، مجسمه‌ها، یادگاری‌ها،‌ کلکسیون‌ها، یادبودها و... هستند.


۱ــ اشیایی را بیابید که ابعادی از شخصیت یا علایق شما را تداعی می‌کنند:
یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید به دنبال وسایلی که طراحی‌تان را زیبا و کامل می‌کنند بگردید، کمد لوازم شخصی‌تان است. لوازم مورد پسند شما، یادگاری‌ها، کلکسیون‌هایتان و وسایلی که طی سالها جمع‌آوری کرده‌اید، خیلی خوب می‌توانند از طرف شما و دربارهٔ شما صحبت کنند.

۲ــ سبک اتاقتان را در نظر بگیرید:
وقتی با استفاده از لوازم و اشیا دکورچینی می‌کنید، مهم است که مطابق سبک دکوراسیون اصلی فضا به آن وسایل اضافه کنید. مثلاً قرار دادن وسایلی مانند ارثیه‌های شاهانه و یا صنایع دستی محلی در یک دکوراسیون داخلی  مینیمال به سبک معاصر، نامناسب و ناهمگون می‌نماید. لوازم شما می‌بایست زیبایی محیط دربرگیرنده‌شان را پشتیبانی کنند؛ نه اینکه ساز مخالف بزنند.

۳ــ گزینه‌های نمایشی خود را بررسی کنید:
شما ممکن است وسایل مورد نظرتان را در هر جایی قرار دهید؛ مثلاً تاقچه‌ها، روی شومینه، سکوها، میزها، کف اتاق، اُپن آشپزخانه، لبهٔ پنجره‌ها و... . گزینه‌های نمایشی مبتکرانه مانند کوزه‌ها، آباژورها، گلدان‌ها و بعضی از وسایل غیر معمولی، موارد مناسب و متداولی برای دکوراسیون هستند که در بسیاری از طرح‌های رایج شرکت می‌کنند.

۴ــ گروه‌بندی ایجاد کنید:
وسایل کوچک تک، ممکن است از نظر بصری در اتاق محو شوند. گروه‌بندی به اشیای کوچک، وزن و برجستگی بصری می‌افزاید. در هنگام گروه بندی، به توصیه‌هایی که در شمارهٔ دوم این مطلب به آنها اشاره شده است، پایبند باشید..

 

ترجمه و ویرایش، توسط گروه تحقیقاتی طراحان سپهر رامش
نقل قول و یا استفاده از مطالب و مقالات مندرج در این وب سایت، با ذکر منبع: «طراحان سپهر رامش - sepehrdecoration.com» آزاد است.
همهٔ حقوق مادی و معنوی وب سایت حاضر، متعلق به شرکت طراحان سپهر رامش است.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

مبلمان کلاسیک عصر ویکتوریا

مبلمان کلاسیک عصر ویکتوریا:

مبلمانی که در دوره زمانی اوایل قرن 19 تا آخر قرن هستند را مبلمان ویکتوریا می نامند ویژگی مبلمان این دوره:تنوع و التقاط گل چین گرایی است.

مبلمان این دوره را 3 عامل تحت تاثیر خود قرار داد؛ زنده کردن سبک گذشته ،واکنش نشان دادن به عصر ماشینی ، خلاقیت و نو آوری در مواد و مصالح.

الهام بخشی در ساخت مبلمان را در این دوره از بررسی تاریخ بدست آوردند در این دوره سبک های رنسانس ، گوتیک ، روکوکو پدید آمدند.علاقه ای از گذشته به مبلمان بزرگ و تزیینات زیاد و استفاده از چوب های ماهون ،بلسان بنفش تا آن دوره باقی مانده بود، در این عصر تاثیر گذار بود.

جان بلتر یکی از مبل سازانی بود که در دوران عصر احیا فعالیت داشت.صندلی های آن زمان را حکاکی می کردن و نیز برای تزیینات سوراخ می کردند.نیمکت ها و میزهای جان بلتر همه نشان دهنده سبک اواسط قرن 19 می باشد.

مبلمان شرافتمندانه ، مبلمانی بود که در واکنش به مبلمان احیا ، توسط چند صنعتگر ساخته شد.از جمله هنرمندان می توان به چالرز ایست لیک اشاره کرد که از مبلمان هندسی ساده حمایت کرد .

در سال 1890 فرد دیگری به نام گوستاو استیکلی در مبلمان نمونه خود یک نمای دیگر از مبلمان را ارائه داد که بدین صورت بود که آن مبلمان ساده و با قطعات گوشه دار چوب بلوط که بندهای قابل مشاهده در آنها باقی بود.قرن 19 را می توان عصر نو آوری دانست ، چرا که درون تشک های مبلمان آنها دارای فنر بود ، بستر خواب را با راحتی بیشتری ساختند، میشل تونه نیز توانست به همراه بخار آب چوب را خمیده کند.

و در آخر نیز انقلاب صنعتی را می توان دکوراسیون داخلی  موجب پیدایش کارخانه هایی که تولید کننده مبلمان جذاب و ارزان برای خانه های معمولی بود، دانست.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

برچیدن کاغذ دیواری

برچیدن کاغذ دیواری
ساده‌ترین روش برای برچیدن یک کاغذ دیواری، استفاده از آب است. هنگامی که با استفاده از یک فرچه، آب را به چسب کاغذ دیواری برسانید، چسب از آب اشباع می‌شود و این پدیده به کاغذ دیواری اجازهٔ جدا شدن می‌دهد. البته این روش برای کاغذ دیواری‌هایی از جنس وینیل، پاسخگو نیست؛ چون آنها خلل و فرجی برای نفوذ آب ندارند. اما روش استفاده از آب، همچنان برای بسیاری از انواع کاغذ دیواری‌های مدرن قابل استفاده است.
مخلوطی از آب و سرکهٔ سفید(به نسبت یک به یک یا یک به سه) هم در حل کردن چسب کاراست. گاهی برای کمک به عبور دادن آب از سطح کاغذ دیواری و رساندن آن به چسب، از خراشیدن کاغذ دیواری با سمباده استفاده می‌شود؛ از این روش برای جدا کردن کاغذ دیواری‌های وینیلی که نسبت‌ به آب نفوذ ناپذیرند، می‌توان استفاده کرد.

ترجمه و ویرایش توسط طراحان سپهر رامش
نقل قول و یا استفاده از مطالب و مقالات مندرج در این وب سایت،با ذکر منبع طراحان دکوراسیون داخلی  سپهر رامش-sepehrdecoration.com آزاد است.
همه حقوق مادی و معنوی وب سایت حاضر،متعلق به شرکت طراحان سپهر رامش است.
  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

اشیای عتیقه در دکوراسیون داخلی

برای سبک‌های خاصی از دکوراسیون داخلی، لوازم عتیقه، تم مطلوبی در طراحی ارائه می‌دهند و به زیباتر شدن فضا کمک می‌کنند. چه دکوراسیون مدرنی در فضای داخلی در حال انجام باشد و چه خود خانه فرم آنتیک داشته باشد. بسیاری از اشیای عتیقه، به عنوان ارائه دهندهٔ آثار هنری استفاده می‌شوند؛ در حالی که اشیای عتیقهٔ دیگر، علاوه بر کاربرد نامبره، کاربرد لوازم رفاهی یا دیگر اشیا را نیز، دارند؛ مثلاً مبل‌های گرانقیمت عتیقه که همچنان برای نشستن استفاده می‌شوند. کمدها و قفسه‌های عتیقه نیز از این جمله‌اند با توجه به سلایق و ذائقه‌های مختلف افراد، همچنان طیف وسیعی از استفاده و نظاره کردن این قبیل لوازم، لذت می‌برند.
انتخاب لوازم آنتیک، کاری تخصصی است و بسیار مهم است که از یک دکوراتور داخلی در این موضوع، مشورت خواسته شود. مهمترین جنبهٔ تناسب لوازم آنتیک از دید ساکنین فضای داخلی مورد نظر هم این است که اشیای برگزیده شده از نظر بصری، کاربردی یا هردو برایشان مطلوب و دلپذیر باشد. در غیر این صورت، حضور شیء عتیقه، کمکی به زیبایی بصری و تناسب دکور مورد نظر نخواهد کرد.
استفاده از اشیای عتیقه در دکوراسیون داخلی، نباید انبوه باشد؛ چرا که به تراکم و به هم ریخته به نظر رسیدن فضای داخلی ما منجر خواهد شد. هرچند اشیای مورد نظر، بسیار گرانقیمت و زیبا باشند. ابعاد و رنگ اشیای عتیقه هم می‌بایست با تم غالب دکور فضا هماهنگ باشد و در واقع، محیط اطراف خود را تکمیل کند. لوازم عتیقهٔ مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، پس از چینش، باید متعلق به آن فضا به نظر برسند و ساز مخالف نزنند. یعنی مجموعهٔ دکوراسیون ما می‌بایست لوازم عتیقهٔ مورد استفاده را بطلبد و همچنین، این لوازم، قرار گرفتن در دکوری مانند آنچه ما طراحی و اجرا کرده‌ایم را نیاز داشته باشند، تا جلوه و همخوانی بهتری ایجاد کنند.
مسألهٔ دیگر دربارهٔ اشیای عتیقه، اعتبار و درستی آنهاست. به بیان دیگر، باید تحقیق کرد که شیء عتیقهٔ مورد نظر ما اصل باشد و لذا از دیدگاه دوام و حفظ کارایی و ظاهر با گذشت زمان، دربارهٔ آنها اطمینان داشته باشیم. حتی اگر آسیبی به شیء عتیقهٔ ما برسد، برای تعمیر، می‌بایست متخصص واقعی آن را پیدا کنیم؛ چرا که بسیاری افراد هستند که مدعی عتیقه‌شناسی و تخصص در مرمت آسیب‌های آنند، در حالی که در عمل، اندکی از پس این خدمات برمی‌آیند. گاهی اشیای عتیقه شناسنامه دارند و مؤسسات شناخته‌ شده‌ای، صحت و اعتبار آنها را تأیید کرده‌اند. پس این ابزاری است که می‌توان به طریق‌ آن، انتخاب‌های بهتری در زمینهٔ اشیای عتیقه کرد.
مثلاً کمپانی‌های «آنتیک ترانک»، «هاربور آنتیک» و «براون ریگ اینتریور» در زمینهٔ فروش و مرمت عتیقه، «کاسبا» در زمینهٔ انواع مبلمان و دکور عتیقه‌های موروکویی، «لِگِسی استون وُرک» در زمینهٔ تهیه و فروش و مشاوره در باب سنگ‌های آنتیک، «پولیشینگ پیانو» در زمینهٔ پرداخت و تمیزکاری عتیقه، از جمله مراجعی هستند که در این صنعت، به صورت شناخته شده و معتبر فعالیت دارند.

 

ترجمه و ویرایش، توسط گروه تحقیقاتی طراحان سپهر رامش
نقل قول و یا استفاده از مطالب و مقالات مندرج در این وب سایت، با ذکر منبع: «طراحان سپهر رامش - sepehrdecoration.com» آزاد است.
همهٔ حقوق مادی و معنوی وب سایت حاضر، متعلق به شرکت طراحان سپهر رامش است.

  • الهام صدر
  • ۰
  • ۰

اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی

نور پردازی :

نور پردازی در فضا به سه نوع  نورپردازی کلی – کاربردی-  و تاکیدی تقسیم می شود  که برای برخورد داری از یک نور پردازی کامل،  باید این سه نوع نور پردازی با یکدیگر ترکیب شوند .

نورپردازی معماری یا ساختاری نوعی نور پردازی است که در دل ساختار و پیکره فضا قرار میگیرد و معمولا تجهیزات نورپردازی در آن قابل رؤیت نمی باشد . این نوع نور پردازی باعث  می شود که نوری دراماتیک و زیبا وارد دکوراسیون شود .

وجود نور های ملایم وثابت روبه پایین می تواند به خوبی نقطه کانونی فضای دکوراسیون داخلی را برجسته تر کند .

وجود چراغ های هالوژن کم عمق برای نور پردازی رو به پایین باعث میشود نور بیش از حد درخشان وخیره کننده  شود و چشم بیشتر به سمت  نور جذب میشود تا ان جسمی که نور بر روی  آن تابیده شده است .

 چراغ های مناسب برای نورپردازی  ثابت و رو به پایین در دکوراسیون  دارای اشکال و سبک های متنوعی از قبیل دایره – مربع و مستطیل هستند و اما لامپ هایی که قرار است در آن قرار بگیرد همیشه گرد هستند .

چراغ های دایره ای شکل جلوه ای کلاسیک دارند و چراغ های مربع یا مستطیل شکل بیشتر سبک مدرن دارند .

تصویر زیر از نمونه نور پردازی های شرکت طراحان سپهر رامش می باشد .

  • الهام صدر